BMW Isetta Moto Coupé DeLuxe

- 300ccm

€ 19.875,-
Interesse in deze BMW Isetta Moto Coupé DeLuxe?
Bel: 0183-624011

BOVAG garantie

Deze BMW Isetta Moto Coupé DeLuxe heeft BOVAG garantie.
Bekijk hier de actuele voorwaarden van de BOVAG garantie.

Specificaties
Video
Opties
Overige:
  • Bekleding stof
  • Handgeschakeld
  • Onderhoudsboekjes aanwezig
  • Garantie
  • Nieuwe APK bij aflevering
Opmerkingen

De jaren '50 stonden volledig in het teken van de wederopbouw van Europa. Er was veel mogelijk voor wat betreft het design en de opbouw van auto's. Er werd geëxperimenteerd met verschillende lay-outs en carrosserievormen. Maar veel Europeanen hadden nog steeds niet veel geld te besteden en benzine was duur. De drang om er op uit te kunnen was echter sterk. De Italiaanse industriële grootmacht Iso besloot in de jaren '50 met een betaalbaar alternatief voor een conventionele auto op de markt te komen en daarom de Iso Isetta te ontwikkelen. De Isetta was niet alleen een eenvoudige auto om te zien maar ook een eenvoudige auto om te produceren. Iso verstrekte daarom aan meerdere fabrikanten een licentie om ook Isetta's te mogen bouwen. BMW stond direct vooraan omdat het een mooie aanvulling op het gamma was en de BMW Isetta kon worden gepositioneerd net onder de BMW 700.

Het was echter niet zo dat BMW Iso Isetta's ging bouwen en die van een BMW-logo ging voorzien. Toen de engineers van BMW klaar waren met de Isetta waren beide auto's zo verschillend dat er geen enkel onderdeel is dat uitwisselbaar is tussen een BMW Isetta en een Iso Isetta. Zaken die BMW onder andere direct verbeterde waren de motor, de remmen en de ophanging.

Vanwege een verandering in de regels omtrent rijbewijzen en belastingen in Duitsland in 1956 besloot BMW de Isetta grondig te herzien. Zo grondig dat de BMW Isetta voortaan door het leven zou gaan als: “BMW Isetta Moto Coupé DeLuxe”. In de praktijk kwam het erop neer dat de motor iets krachtiger werd en precies werd afgestemd op de maximale inhoud van 300cc, namelijk 298cc. Verder werden de typische bubble ramen vervangen door de meer conventionele ramen die open kunnen worden geschoven. De motor leverde voortaan nog altijd maar 13 pk bij 5.200 toeren en haalt een topsnelheid van 85 kilometer per uur. De motor loopt prachtig en maakt uiteraard een heel fijn geluid. De tranmissie laat zich precies bedienen en schakelt goed. De banden zijn uiteraard mooi stil en ook de vering en demping functioneren geheel zoals u dat mag verwachten.

Het hier getoonde exemplaar is zo'n late BMW Isetta 300 Moto Coupé DeLuxe. Dit exemplaar werd voor het eerst in Duitsland toegelaten tot het verkeer in 1960 en heeft nog geen 81.000 kilometer gereden. De auto is afkomstig van de eerste Duitse eigenaar en verkeert in een uitzonderlijke originele conditie. Een ware Survivor! De eerste Duitse eigenaar kocht de auto nieuw en hield haar de rest van zijn leven in bezit. Dat is direct ook een goede verklaring voor de conditie waarin de auto verkeert. Het gebeurt namelijk niet vaak dat een auto die door meerdere handen gaat, zo goed wordt geconserveerd.

De carrosserie is volledig origineel en voor de leeftijd en kilometerstand in zeer goede conditie. De carrosserie heeft natuurlijk wat sporen van gebruik maar is zeer origineel. De lak is eveneens zeer origineel en verkeert in nette staat. Er zijn door de jaren heen wat stukken bijgewerkt maar door de bank genomen betreft het hier een auto met een heerlijke originele en goed verzorgde uitstraling.

Het interieur heeft de tand des tijds zeer goed doorstaan en ziet er goed uit. Ook hier is weer te zien dat de eerste eigenaar zeer goed voor zijn microcar heeft gezorgd. De instrumenten en bedieningselementen verkeren allen in originele conditie en functioneren zoals het hoort. Uiteraard heeft het interieur wat sporen van gebruik die passen bij de leeftijd en kilometerstand van de auto.

De techniek, hoewel eenvoudig, is door ons volledig van onderhoud voorzien. Zo hebben we de carburateur gereviseerd en van nieuwe pakkingen voorzien, diverse pakkingen en slangen in de motorruimte vernieuwd en uiteraard vier nieuwe binnen- en buitenbanden gemonteerd. Tot slot hebben we de kabels afgesteld.

Samenvattend kunnen we niet anders stellen dan dat het hier een prachtig originele BMW Isetta 300 betreft. Een ware Survivor die in een conditie verkeert waarvan het lastig zal zijn om er een tweede van te vinden. Met een auto in deze conditie bent u welkom in diverse klassen op concoursen die zijn gericht op het conserveren van klassieke automobielen, een auto is natuurlijk maar één keer origineel. Of u kunt de auto lekker gebruiken voor diverse oldtimer ritten want de techniek is er klaar voor. De auto wordt geleverd met een Nederlandse registratie, De originele Duitse kentekenpapieren zijn bij de auto aanwezig. Wordt u de tweede eigenaar en zet u de unieke reis van deze BMW Isetta voort?


Bergwerff Garantie

• Technisch afleverklaar gemaakt volgens de hoogste standaard
• 1 jaar onderhoudsvrij of minimaal 10.000 kilometer
• Gratis BMW Service Card
• Gratis BMW Privileges status
• Gratis BMW Verlengde Pechhulp

Lees meer over de unieke Bergwerff Garantie op www.bergwerffbmw.nl/service/bergwerff-garantie

Terug naar overzicht
Alle moeite is genomen om de informatie op deze internetsite zo accuraat en actueel mogelijk weer te geven. Fouten zijn echter nooit uit te sluiten. Vertrouw daarom niet alleen op deze informatie, maar controleer bij aankoop de zaken die uw beslissing zouden kunnen beïnvloeden.